Da li je prodaja tepiha unosan posao?
Category : Некатегоризовано
Prodavnica tepiha prodaje, popravlja i ponekad čisti tepihe. Može da prodaje i ćilime i dizjanerske tepihe. Tepisi mogu imati fiksnu cenu za komad kao i cenu za instaliranje od strane prodavca ili se tepisi prodaju po kvadratnom metru. Glavno pitanje koje se postavlja je: da li je prodaja tepiha unosan biznis?
Niko ne može dati konačan odgovor, sve je pitanje sreće, ali i umenja vođenja ovakvog posla, kao i dara da privučete mušterije da odaberu baš vašu radnju u odnosu na mnoge druge. Međutim, iako ne možemo dati neki objektivan i statičan odgovor potrudićemo se da damo ideje koje bi privukle kupce da se vrate opet kod vas i da prodaja tepiha postane posao od kojeg se može lagodno živeti.
Kako će se zvati vaša radnja?
Nemojte postaviti samo naslov „prodaja tepiha“, budite kreativni i smislite neki upečatljiv naziv radnje. Radnje sa prezimena i imenima su već izlizane i kliše kod nas, pa pustite mašti na volju. Probudite dete u sebi i smislite naziv koji će se pamtiti u gradu. U vezi sa tim je i biranje lokala i lokacije za radnju.
Ne može se uvek do idealne lokacije zbog velikih troškova lokala na popularnim lokacijama. Međutim, ako ste spremni da uložite više onda birajte naravno mesta koja su već obasipana prodavnicama i buticima jer će kupci koji su u prolazu češće svraćati, te možda i neplanirano kupiti tepih ili prostirku. Kad se ne može do ovakvih lokacija, morate se postarati da svi čuju za vaš kvalitet rada i kvalitet robe kako bi birali vaše tepihe umesto onih koje se prodaju u centru grada.
Kako učitini posao profitabilnijim?
Da biste prodaju tepiha učinili profitabilnijom uključite se u proces instalacije i održavanja tepiha. Da biste dobili klijente i pružali otpor konkurenciji potrebno je da cene tepiha budu što više odraz kvaliteta tepiha. Dakle ako je neki tepih sa određenim printom popularniji u odnosu na prošlu godinu ne bi trebalo da podignete cenu, jer je to i dalje isti kvalitet tepiha samo drugi dezen.
Potrebno je, međutim, da održavate cene tepiha pristupačnim, a cene instaliranja tepiha „visokim“. Zašto? Zato što ne radi svako instalaciju kako treba, a vi se potrudite da budete jedinstveni u tome i pružite svojim kupcima brzu i efikasnu instalaciju, čime stičete epitet kvalifikovanog i pouzdanog poslodavca zbog čega će se ljudi vraćati u vaš salon tepiha.
Ciljno tržište
I vlasnici kuća/stanova i vlasnici firma/preduzeća čine odlične kupce zbog čega se treba usredsrediti na prodaju visokokvalitetnih tepiha kao i na promovisanje postavljanja tepiha. Budući da preduzeća često imaju potrebe da biraju tepih po čitavoj površini poda, onda će oni tražiti i instalaciju tepiha što se naravno dodatno plaća. Na taj način ne samo što ste prodali tepih već ste dobili stalnu mušteriju, jer će vas te iste firme tražiti za održavanje i čišćenje tepiha, pa i onda kada bude vreme za novi tepih. Vaš salon treba imati u asortimanu kako tepih u komadu tako i itisone, tepihe za čitavu podnu površinu, podne prostirke za sve prostorije i od različitih materijala, otirače, krpare i slično kako biste obezbedili sebi sigurniji prihod.