Kako ostaviti dobar utisak na klijente i zadržati reputaciju u firmi

Kako ostaviti dobar utisak na klijente i zadržati reputaciju u firmi

U današnjici, direktori velikih ili malih preduzeća moraju da vode puno računa o imidžu i prvom utisku koji ostavljaju.

U toku poslovnih pregovora, raznih sastanaka i prezentacija proizvoda bez prvobitnog prijatnog utiska na poslovnog partnera teško je i zamisliti saradnju, bilo kakvu prodaju u firmi i napredak. Reputacija firme formira se tokom vremena i veoma ju je lako izgubiti. Iz tog razloga, direktor je taj na kojem je glavni trud kako da besprekorno održava reputaciju.

Priprema unapred

Da bi direktor imao mogućnost da svoju firmu predstavi u najlepšem svetlu potrebno je da se za prijem klijenata pripremi unapred, da analizira sve opcije i moguće predloge, kao i da razmisli o tome koji je krajnji cilj sastanka. 

Izgled direktora

U toku pregovora ne treba zanemariti fizički izgled. Prikladna i neupadljiva odeća, negovan i uredan čovek poslovnog karaktera privućiće pažnju klijenta. Prljave cipele i loša lična higijena mogu da izazovu konfuzije kod poslovnih partnera. 

Komunikacija i gestikulacija

Vaš način komuniciranja sa klijentima može odražavati vašu kulturu, društvenost i činjenično stanje o tome koliko vam se može verovati. Ton koji je smiren i prijatna intonacija može pre ubediti poslovnog partnera da zaključi određeni ugovor. Treba izbegavati prečesto ponavljanje određenih reči, paziti na držanje i gestikulaciju. Ukoliko imate međunarodne sastanke dobro je proučiti običaje stranih državljana kako ne biste imali neprihvatljivu grešku koja vas može koštati novca i ugleda. Previše savijena ramena i prekrštene ruke, klackanje na stolici, skretanje pogleda sa sagovornika, gledanje u mobilni telefon i slično svakako će bi shvaćeno kao potpuna nezainteresovanost za saradnju. 

Okruženje i kancelarijski nameštaj

Za odgovarajući utisak kod klijenata okruženje može igrati određenu ulogu. S obzirom da firma najčešće ima potrebu za prostorom za sastanke, odabir kancelarijskog nameštaja mora biti plodonosan. Kancelarijski nameštaj kao glavni elemenat sale za pregovore i prezentacije, za zaposlene i klijente trebao bi biti pre svega kvalitetan, da odražava stil firme i stvara ugodan prijem. Mišljenje o određenoj firmi klijenti će steći čini se već kod recepcije, pa je veoma važno da kako prijemna prostorija tako i prostor koji vodi ka njoj bude lepo dizajniran. Kancelarijski nameštaj koji je na prvi izgled udoban, uredan i funkcionalan pokazaće klijentima da se mogu pouzdati u tu firmu. Misao da sa određenom firmom vredi poslovati, klijenti neće donositi zbog procene o skupoći nameštaja, već zbog ličnog osećaja tokom pregovora. Bitno je da klijent koji je važan poslovni partner ima dovoljno mesta za stolom, da prostor oko njega nije u mrljama, i da se u tom okruženju može slobodno kretati ukoliko to poželi. Kancelarijski nameštaj za pregovore treba obuhvatati različitu opremu, od računara do video projektora, pogodan sto i stolice, odgovarajući kutak za piće i grickalice, zidnu tablu za upisivanje ključnih informacija i udoban kauč. Prilikom uređivanja kancelarije i sale za sastanke treba voditi računa o tome da kancelarijski nameštaj bude izabran na osnovu estetskih i funkcionalnih utisaka. 

Okrugli sto u sali za pregovore

U konferencijskoj prostoriji praktično je postaviti okrugli sto kako bi sagovornici bili na prikladnoj udaljenosti. Za ovakvim stolom moguće je smestiti i mali i veliki broj ljudi a da se ne izgubi osećaj prijatnosti. 

Dobar izbor kancelarijskog nameštaja, ali i prikladan izgled i ponašanje direktora ono je što će održati reputaciju i odavati dobar utisak na klijente i zaposlene. 


Log out of this account

Leave a Reply

Komentari

    Arhiva